-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:35714 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

آيا مردم عصر ما از مزاياي معجزه محرومند؟
هرگز مردم اين عصر و روزگاران پيشين، از مزاياي معجزه محروم نبوده و هم اكنون معجزه جاويدان اسلام، كه همان قرآن مجيد است، بسان خورشيد درخشان بر تارك اعصار ميدرخشد و در هر عصر و زمان مردم را به تحدي و مقابله معارضه و دعوت مينمايد، و تاكنون كسي به مبارزه برنخاسته است و يا اگر برخاسته با شكست مفتضحانه از ميدان به در رفته است است. قرآن با نداي رساي خود هم اكنون نيز مي گويد:
«وَ إنْ كُنتُم في ريبٍ مما نَزَلنا عَلي عَبْدِنِا فَأتُوا بِسُورَهٍ مِن مِثْلِهِ وَ ادعُوا شُهَدائكُم إن كُنتُم صادِقين» بقره/23 [اگر شما درباره قرآن كه ما بر بنده خود فرو فرستادهايم، شك و ترديدي داريد، سورهاي نظير يكي از سورهها آن بياوريد و افرادي نيز بر اين كار شاهد و گواه بگيريد، اگر راست ميگوييد]. در آيه ديگر ميفرمايد: [اگر انس و جن گرد آيند كه مانند آن را بياورند نميتوانند، اگر چه يكديگر را يار و ياور باشند].اسراء/33 گروه معترض تصور كردهاند كه دايره اعجاز، منحصر به اژدها كردن عصا، شفا بخشيدن به بيماران، و شتر از دل كوه بيرون كشيدن است، و هم اكنون خواهان معجزاتي مانند آن هستند، اما ديگر تصور نميكنند كه آنچه را آنان ميخواهند، اموري ناپايدار و زودگذر است، ولي قرآن، معجزه جاويدان و ابدي پيامبر اسلام با گذشت زمان نه از بين ميرود و نه كهنه ميشود. گذشته از آن، مباهله درباره اصول و فروع اسلام، با اجانب و دشمنان، يكي ديگر از معجزات خالد و پايدار اسلام است. به قول استاد علامه طباطبايي، هر فرد با ايماني با تأسي به نخستين پيشواي اسلام ميتواند در راه ثبات حقيقتي از حقايق اسلام با مخالفت خود به مباهله بپردازد و از خداوند درخواست كند كه نابودي او را فراهم سازد، و هر فردي از مسيحيان و كليميان كه بخواهند اين معجزه الهي را از نزديك مشاهده كنند ميتوانند با يك فرد از افراد با ايمان اسلام، در راه ثبات يكي از حقايق اسلام به مباهله برخيزند و نتيجه آن را با ديدگان خود مشاهده نمايند. در روايات اسلامي نيز به وجود چنين معجزهاي در اسلام تصريح شده است: محدث بزرگوار شيعه، مرحوم كليني، در اصول كافي از ابي مسروق نقل ميكند كه، به حضور حضرت صادق ـ عليه السلام ـ عرض كردم، من با مردم، پيرامون ولايت و پيشوايي شما اهل بيت سخن ميگويم و به آيه «اولي الأمر» استدلال ميكنم. آنان ميگويند اين آيه مربوط به فرماندهان سپاه است و با آيه «إنَما وَلِيُكُمُ الله» بر آنان احتجاج مينمايم، در پاسخ من ميگويند آيه درباره عموم مؤمنان بوده و ناظر به شخص خاصي نيست. سپس بر ميگردم با آيه لزوم «مودة قربي» استدلال ميكنم، ميگويند: مربوط به خويشاوندان همه مسلمانان است. امام در پاسخ سؤال من فرمودند: آنان را به مباهله دعوت نما، و پس از بيان نحوه «مباهله» فرمود: چيزي نميگذرد، مگر اينكه آثار مباهله «نزول عذاب» را با ديدگان خود مشاهده مينماييد.(اصول كافي، كتاب دعا، باب مباهله- چاپ سنگي، ص 538).
از اين حديث بخوبي استفاده ميشود كه موضوع مباهله، اختصاص به دوران پيامبر، و شخص وي و فرزندان معصوم او نيست، بلكه هر فرد با ايماني به شرحي كه در حديث بيان شده است، ميتواند با منكران حق مباهله نمايد، و اثر آن را كاملا مشاهده كند. و به قول علامه طباطبائي در رساله فارسي خود پيرامون اعجاز: «اين گوي و اين ميدان»!

: آية الله جعفر سبحاني
رسالت جهاني پيامبران و برهان رسالت

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.